-
گذر از انحصار مردانه؛ سهم زنان از بازار بازی ایران به ۳۸ درصد رسید
درصد زنان بازیکن از ۳۵ درصد در سال ۱۳۹۳ به ۳۸.۳ درصد در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته که نشاندهنده حضور پررنگتر آنان در عرصهای است که پیشتر عمدتاً در اختیار مردان تصور میشد.
-
۵۰ تولیدکننده ایرانی با ۴۰۰ محصول در نمایشگاه بغداد حضور دارند
یک فعال صنایع خلاق گفت: صادرات، برای ما یک موضوع حیاتی است. این مسیر نهتنها موجب رشد اقتصادی مجموعههای فرهنگی میشود، بلکه نقش مهمی در معرفی فرهنگ و هنر ایرانی در سطح بینالملل دارد.
-
برندسازی در دنیای امروز در خدمت کاپیتالیسم است
یک فعال حوزه تبلیغات گفت: برندسازی در دنیای امروز در خدمت کاپیتالیسم است و کاپیتالیسم شما را هدایت میکند تا فروش بالاتری داشته باشید
-
لباسهای قهرمانان بیرنگ، بیجان و بددوخت
از میان ۲۰ طرح به نمایش درآمده، تنها چهار طرح به کودکان اختصاص داشت؛ آثاری با رنگهایی بیجان و دوختی بیدقت که رؤیای دیدن قهرمانان محبوبشان را کمرنگ کرد.
-
صنعت بازی ایرانی در چنگال مهاجرت و اسباببازی در محاصره قاچاق
صنایع فرهنگی ایران با چالشهایی چون مهاجرت بازیسازان، قاچاق اسباببازی و هجوم محصولات خارجی مواجه است.
-
شخصیتهای بومی کلید پیوند عاطفی کودکان با فرهنگ ایرانی
وقتی قهرمانان انیمیشنی از صفحه تلویزیون به عروسک، لوازمتحریر و اسباببازی تبدیل میشوند، تأثیرشان بر هویتسازی کودکان عمیقتر میشود.
-
مدل قراردادهای سرمایهگذاری در صنعت گیم اصلاح میشود
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: با اصلاح مدل قراردادهای سرمایهگذاری، هیچ نقشی به عنوان شریک یا سرمایهگذار در رویداد سرمایهگذاری دیماه نخواهیم داشت.
-
از خط بریل تا میکروفون؛ کودکان نابینا روایتگران جدید کتاب صوتی
صدایی که از دل تاریکی برخاست، این بار نه برای شنیدن، بلکه برای روایت کردن بود. در استودیو مهرسا، سه کودک نابینا که پیشتر با انگشتانشان خطوط بریل را میخواندند، این بار پشت میکروفونها.
-
از اتاق فکر تخصصی لباس تا مهاجرت بازیسازان و قاچاق لوازمالتحریر
بررسی چالشهای صنایع فرهنگی ازجمله قاچاق نوشتافزار چینی، مشکلات تولید پوشاک و مهاجرت بازیسازان نشان داد که نبود اقتصاد پایدار و سرمایهگذاری ناکافی، تولید داخلی را با مشکلات جدی مواجه کرد.
-
مایکروسافت بازار هوش مصنوعی را برای ناشران ایجاد میکند
مایکروسافت در حال مذاکره با ناشران منتخب آمریکایی در مورد یک برنامه آزمایشی است تا به راهاندازی یک بازار دوطرفه کمک کند و به ناشران برای محتوای مورد استفاده هوش مصنوعی، وجهی پرداخت کند.
-
وزارت ارشاد کمکی به «ایراننوشت» نکرد؛ ۶۰درصد لوازم تحریر ایرانی است
مهدی کلانتری در نشست خبری نمایشگاه «ایراننوشت» گفت: غیر از مصلی امام خمینی(ره) و صداوسیما هیچ نهادی از ما حمایت نکرد و حتی از جانب وزارت ارشاد برای یارانه و ارسال بستههای پستی حمایت نشدیم.
-
«شاهین؛ وعده صادق» از دل جنگ ۱۲روزه متولد شد؛ تولید بازی با یک میلیارد
تولیدکننده بازی «شاهین: وعده صادق» گفت: ایده بازی «شاهین وعده صادق» از دل روزهای حساس جنگ ۱۲ روزه شکل گرفت؛ در آن دوران که اینترنت قطع بود و آینده اقتصادی و دیجیتال به نوعی مبهم بود.
-
نظر تولیدکنندگان درباره کارگروه مد و لباس؛ روابط پشت پرده ارجحیت دارد
با نزدیک شدن به تغییرات مدیریتی در کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، تولیدکنندگان و فعالان صنعت پوشش اسلامی با بیان انتظارات خود از رئیس آینده، خواستار تحولی اساسی در این حوزه هستند.
-
غافلگیری داوران «بازیستا» از آثار ارسالی؛ بازیهای بزرگ را تغییر دهید
قائم مقام رئیس حوزه هنری در امور بینالملل گفت: شما نوجوانان سردار هستید؛ بزرگ فکر کنید و بازیهای بزرگی را طراحی کنید و بازیهای بزرگ را تغییر دهید.
-
در زمین رژیم صهیونیستی «بازی» نکنیم؛ بازیها هم تهدید امنیتیاند
صنعت بازیسازی رژیم صهیونیستی با تولید بازیهای پرمخاطب در حال تبدیل شدن به یکی از قطبهاست اما نگرانیهایی درباره سوءاستفاده از دسترسیهای غیرضروری و جمعآوری دادههای کاربران وجود دارد.
-
صنعت بازی در بحبوحه جنگ، سفیر آرامش برای نوجوانان
در روزهای پرتنش جنگ و در میانه اخبار سنگینی که دائم به گوش میرسید، فعالان صنعت بازی ایران حواسشان به کودکان و نوجوانانی بودند و پویشی در همین راستا طراحی کردند.
-
بازیهای رایانهای با الهام از دلاوریهای ایرانیان
در روزهایی که دلاوریهای ایرانیان در مقابل تهدیدات رژیم صهیونیستی به اوج خود رسیده، بازیهای رایانهای تولید داخل با الهام از تاریخ و فرهنگ غنی ایران، به روایت حماسههای دیجیتال میپردازند.
-
تعامل با جشنواره فیلم فجر برای اهدای جایزه به لباسهای سینمایی!
رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: در حال بررسی امکان همکاری با سازمان سینمایی هستیم. این همکاری میتواند شامل برگزاری همزمان با جشنواره فیلم فجر و اهدای جوایز به لباسهای سینمایی باشد.
-
به مناسبت روز ملی فناوری هستهای؛
فناوری هستهای در بازیهای ایرانی غایب بزرگ یا فرصت پنهان؟
میان صدها عنوان بازی تولیدشده در ایران، انگشتشمارند آثاری که اشارهای مستقیم یا غیرمستقیم به فناوری هستهای داشته باشد.
-
از تولیدی خانگی تا شاخ مجازی در نمایشگاه پوشاک؛ قیمتها به نفع خریدار
ششمین نمایشگاه هدی در شرایطی آغاز به کار کرد که به طور همزمان با سی و دومین نمایشگاه قرآن برگزار شد. این همزمانی نقش مهمی در افزایش تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه داشته است.
-
رقابت ۴۷ تیم در رویداد سکوی پرش غزال؛ فعالیت بازیسازان ایرانی در دیگرکشورها
دبیر رویداد سکوی پرش غزال گفت: ۴۷ تیم در رویداد سکوی پرش غزال سال جاری ثبت نام کردهاند و در نهایت ۱۰ تیم به مرحله داوری نهایی رسیدند، اما باقی گروهها رها نمیشوند.
-
غزال زرین جشنواره فجر به کدام بازی میرسد؟
دهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر از فردا سه شنبه ۱۶ بهمن آغاز میشود و شامگاه چهارشنبه ۱۷ بهمن بازی صاحب غزال زرین ایندوره از رویداد مورد اشاره مشخص میشود.
-
قاسمینژاد مطرح کرد؛
اسباببازی ظریفترین ابزار برای انتقال پیام ما به جهان است
کارشناس گروه رسانه و فضای مجازی مرکز پژوهشهای مجلس گفت: دیپلماسی فرهنگی امری بسیار مهم بوده و اسباببازی ظریفترین ابزار برای انتقال پیام ما به جهان است.
-
گزارش مهر؛
دورهمی تولیدکنندگان اسباببازی ایرانی؛ از پارچههای لِیلِی تا فوتبالدستی
نهمین نمایشگاه اسباب بازی، محلی برای دورهمی سالانه تولیدکنندگان ایرانی است که تلاش میکنند در شرایط سخت اقتصادی تولید و محصولات ایرانی را روانه خانه هموطنان کنند.
-
ورود اسباببازی مشابه محصولات داخلی ممنوع است؛ آمار قاچاق را از قاچاقچی بگیرید
مدیرعامل کانون پرورش فکری گفت: ورود بازیها و اسباببازیهایخارجی که مشابه داخلی دارند، ممنوع است. این برنامه در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و یک قانون رسمی است.
-
گزارش مهر از نمایشگاه شرکتهای دانش بنیان؛
روشهای قدیمی پاسخگوی نسل آلفا نیستند؛ بازی همچنان در کشور جنبه سرگرمی دارد
یکی از شرکتکنندگان نمایشگاه شرکتهای دانشبنیان و خلاق میگوید نسل امروز آلفا و پیشرفته هستند و نمیتوان با سبک قدیم به آنها آموزش داد.
-
صالحی امیری مطرح کرد؛
نیازمند خلاقیت در زمینه هوش مصنوعی هستیم
وزیر میراث فرهنگی گفت: باید در بحث هوش مصنوعی بتوانیم به ایجاد ارتباط، خلاقیت و شکوفایی بپردازیم و جایگاه لازم را در بازار داخل و خارج فضای دانش بنیان اشغال کنیم.
-
رضایی مطرح کرد؛
بودجه ۴۶ صدمی فرهنگ و هنر با گفتهها متناقض است
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۴۶ صدم درصد بودجه کشور متعلق به حوزه فرهنگ و هنر است و این گویای وضعیت این حوزه است که با گفتههای ما درخصوص اهمیت فرهنگ و هنر تناقض دارد.
-
مهاجرانی مطرح کرد؛
فرهنگ و هویت ما وحدتبخش است
سخنگوی دولت گفت: مطمئن هستیم چیزی برای عبور از بحران فرهنگ راهگشاست، وحدت ماست و یقینا چیزی که وحدت بخش است، فرهنگ و هویت ماست.
-
ایمانی خوشخو خبر داد؛
حوزه فرهنگی کشورهای پیمان بریکس فعال میشود
رئیس پارک ملی علوم و فناوریهای نرم صنایع فرهنگی گفت: پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی به زودی حوزه فرهنگی کشورهای عضو پیمان بریکس را فعال میکند.