۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۶:۱۹

بازدید اعضای شورای شهر ازمترو/

توقف واگن ها در گمرک به دلیل کمبود اعتبار/ تونل سازی نباید تعطیل شود

توقف واگن ها در گمرک به دلیل کمبود اعتبار/ تونل سازی نباید تعطیل شود

رئیس شورای شهر تهران در جریان بازدید اعضای شورای شهر از خط چهار و یک مترو تهران و شرکت واگن‌سازی مترو تهران تاکید کرد: نباید تونل‌سازی مترو را برای خرید واگن تعطیل کرد و شهرداری نیز هر دو را همزمان انجام می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران امروز جمعه در جریان بازدید اعضای شورای شهر تهران از پروژه‌های مترو و شرکت واگن سازی تهران با اعلام اینکه آماده سازی خط 4 مترو مراحل پایانی خود را می‌گذراند، افزود: این خط در حال آماده سازی ایستگاه‌ها و ریل گذاری است و امیدواریم تا پایان شهریور ماه عملیات ساخت تونل و ریل گذاری ایستگاه‌ای آن تکمیل شود.

چمران گفت: پس از تکمیل این خط میدان آزادی، میدان شهدا و کلاهدوز به یکدیگر متصل شوند و بار ترافیکی این مناطق کاهش یابد.
 
وی در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات اخیر سردار محمد رویانیان، رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت و مصرف سوخت کشور در رابطه با روند ساخت تونل و خرید واگن در قطار شهری‌ها تصریح کرد: برنامه‌ریزی صورت گرفته در مترو دقیق است و بر اساس میزان اعتبارات کار را پیش می بریم.
 
رئیس شورای شهر تهران افزود: نمی‌توان گروه‌هایی را که در کار ساخت تونل هستند برای دوره‌ای معطل و بیکار نگه داشت و به دنبال خرید واگن رفت، شهرداری تهران هر دو این اقدامات را همزمان با هم انجام می دهد و در حال حاضر نیز 600 میلیون دلار ال سی برای خرید واگن اختصاص یافته و قطارهای خریداری شده به مرور در حال ورود به کشور هستند.
 
چمران با تاکید بر اینکه خرید واگن یک سال و نیم تا دو سال زمان نیاز دارد اظهار داشت: واگنهای خریداری شده به مرور در حال ورود به کشور است اما به دلیل کمبود اعتبارات ومشکلات مربوط به تخصیص آن و ترخیص کالاها از گمرک تجهیزات برای مدت زیادی در گمرک باقی می‌ماند.
 
در این بازدید همچنین خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران که برای اولین بار در بازدیدهای شورای شهر تهران از پروژه‌ های عمرانی حاضر می‌شد روند فعالیت مترو تهران در بخش ساخت تونل و تولید واگن را فعال و رو به جلو ارزیابی کرد و گفت: آنچه مشاهده می‌شود حاکی از توانمندی‌های زیادی در این بخش است که باید مورد حمایتهای مالی بیشتری قرار گیرد تا از حداکثر توان این مجموعه‌ها استفاده شود.
 
دانشجو با اشاره به مشکل اصلی خطوط مترو تهران که کمبود واگن برای کم کردن سرفاصله قطارهاست اظهار کرد: شورای شهر تهران تلاش کرده بیشترین اقدامات را برای افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی بکار گیرد و در همین راستا بخش قابل توجهی از بودجه‌های عمرانی شهرداری تهران برای حمل و نقل عمومی و مترو اختصاص یافته است.
 
وی اظهار امیدواری کرد که مجلس و دولت برای کمک به حمل و نقل شهر تهران به خصوص در بخش مترو دقت نظر بیشتری داشته باشند چرا که شهر تهران در حال حاضر به مرحله‌ای رسیده که دیگر توان و ظرفیت پذیرش خودروهای شخصی بیشتر را ندارد و باید مردم به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی با رضایت خاطر گرایش پیدا کنند.
 
حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران نیز با اشاره به برنامه مترو تهران در افق طرح 1404 خاطر نشان کرد: درحال حاضر 115 کیلومتر خطوط بهره‌برداری شده مترو دراختیار شهر تهران قرار دارد که تا رسیدن به 360 کیلو متر برنامه‌ریزی شده فاصله زیادی داریم.
 
وی با اشاره به فعال بودن 70 قطار در خطوط مختلف مترو اظهار کرد: تعداد قطارهای مورد نیاز در خطوط حداقل سه برابر تعداد فعلی است تا پاسخگوی نیاز جمعیت استفاده کننده از مترو باشد.
 
شکیب با اشاره به مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در راستای اختصاص یکهزار میلیارد دلار برای متروی تهران خاطر نشان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها و در صورت اختصاص به موقع این پول، قرار است بخش عمده‌ آن برای خرید واگن اختصاص یابد تا به این ترتیب سهم 30 درصدی مترو در حمل و نقل عمومی هرچه زودتر محقق شود.
کد خبر 1078259

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha