به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر هیربد معصومی با اشاره به وضعیت دفاتر خدمات الکترونیک گفت: در یک ماه گذشته، عوارض خودرو و صدور مفاصا حساب خورو به این دفاتر واگذار شده و در این مدت روزانه سه هزار و 200 نفر برای این کار به این دفاتر مراجعه کردند و به تدریج به وظایف این دفاتر افزوده می شود.
وی با اشاره به فعالیتهایی که در حال حاضر در این دفاتر انجام می شود، اظهار کرد: در بخش صدور پروانه، بخش بزرگی از وظایف واگذار شده که از جمله آن تشکیل پرونده، آرشیو، بازدید، کنترل نقشه، اخذ تائیدیه های امور مهندسان و ورود اطلاعات پیش نویس است و تائید مراحل با معاونت شهرسازی و معماری مناطق خواهد بود، به این معنی که بخش حاکمیتی کار واگذار نشده و تصدی گری بخش اجرایی به دفاتر تحویل داده شده است.
معصومی در ادامه خاطرنشان کرد: در قسمت نظارت فنی نیز تشکیل پرونده، بازید آرشیو الکترونیک، ورود گزارش مهندسان ناظر و کنترل گزارشها از وظایفی است که واگذار شده است.
معاون شهردار تهران همچنین تصریح کرد: اخیرا وظیفه بررسی تخلفات ساختمانی نیز در 10منطقه آموزش داده و واگذار شده است و در هر هفته دفاتر دو تا سه منطقه نیز تحت آموزش سیستمی و ضوابطی قرار می گیرند و تا پایان تیرماه این موضوع نیز به دفاتر خصوصی خدمات الکترونیک واگذار می شود.
وی با اشاره به افزایش سرعت رسیدگی به خواستهای مردم در این دفاتر گفت: زمان مفید اقدامات و درخواستهای مردم به کمتر از یک سوم رسیده و شهروندان برای انجام کارهایشان یک تا دو بار بیشترمراجعه نمی کنند، ضمن آن که از طریق سامانه های شهرداری مانند 1888، سایت شهرداری و تلفنهای گویا می توانند شماره پرونده خود را بدهند و از اقدامات انجام شده در زمینه پرونده خود مطلع شوند.
معصومی با اشاره به فعالیت 68 دفتر خدمات الکترونیک در تهران افزود: با تکمیل این فرآیندها، تعداد دفاتر خدمات الکترونیک به تعداد نواحی افزایش می یابد.
وی خاطر نشان کرد: برای افزایش تعداد دفاتر خدمات الکترونیک، فراخوان داده می شود تا متقاضیان مراجعه کرده و شرایط خود را با آیین نامه تطبیق دهند.


نظر شما