۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۴۹

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

نظام آموزشی به سمت تغییر در بدنه خود حرکت کند

نظام آموزشی به سمت تغییر در بدنه خود حرکت کند

همدان - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بابیان اینکه نظام آموزشی باید به سمت تغییر در بدنه خود حرکت کند، گفت: باید به سمت انعطاف در محتوا، آموزش معلم و مناسب سازی مدارس حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید قدمی ظهر یکشنبه در همایش تجلیل از پیشکسوتان، معلمان و فرهیختگان آموزش و پرورش استثنایی استان همدان بابیان اینکه معلمان زمینه حیات‌بخشی در جامعه را مهیا می کنند، گفت: معلمان با ایجاد خلاقیت راه را پیش می برند.

وی با بیان اینکه در آموزش دین به نسل جوان باید روش‌های جدیدی بکار گرفت، گفت: باید الگو و مدل زندگی خود را به مدل جامعه اسلامی تغییر دهیم.

قدمی با تاکید براینکه دین اسلام در برابر زمان جا نمانده و در طول زمان همواره وجود داشته و دارد، گفت: شیعه باید عامل به دین باشد و در همه مراحل زندگی علاوه بر رعایت تقوا، حرص خدمت و ایثار به جامعه را در خود ایجاد کند.

وی با تاکید براینکه معلم باید امیدواری را به جامعه تزریق کند به ویژگی اخلاقی شهید مطهری اشاره و عنوان کرد: وی علاوه بر ولایتمداری، مخاطب‌شناس، زمان‌شناس و آینده‌شناس بود و باید این صفات سرلوحه کار معلمان قرار گیرد.

معلمان باید با ارتقای دانش خود به‌روز بودن را سرلوحه امور قرار دهند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با تاکید براینکه معلمان باید با ارتقای دانش خود به‌روز بودن را سرلوحه امور قرار دهند، گفت: معلمان استثنایی به عنوان بهترین معلمان؛ در عرصه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نقش موثری ایفا می‌کنند.

قدمی با بیان اینکه برای معلمانی که در مدارس استثنایی خدمت می‌کنند علاوه بر عشق به معلمی ارتقای سطح علم و دانش ضروری است، گفت: همین اقدام قبولی ۳۵۰ نفر از دانش‌آموزان استثنایی در کنکور سال گذشته شد.

قدمی با تاکید بر اینکه معلمان مدارس استثنایی روش‌های تدریس را تغییر داده و به سمت و سوی فناوری رفته اند، گفت: آموزش معلولان و افراد استثنایی از حالت طرد و پذیرش مشروط به آموزش فراگیر تغییر حالت داده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بابیان اینکه نظام آموزشی باید به سمت تغییر در بدنه خود حرکت کند، گفت: باید به سمت انعطاف در محتوا، آموزش معلم و مناسب سازی مدارس حرکت کرد.

وی عنوان کرد: سعی بر این است که مدارس استثنایی سراسر کشور به خصوص در روستاها به سمت و سوی عادی‌سازی سوق داده شوند.

قدمی با بیان اینکه آموزش و پرورش عادی نیز می‌تواند از این تغییر رویکرد و آموزش فراگیر بهره ببرد، افزود: آموزش و پرورش با سرمایه‌گذاری در طرح فراگیر درصدد ایجاد مراکزی است که با چندین جلسه؛ اختلال در خواندن و مشکلات دروسی همچون ریاضی را در دانش‌آموزان رفع کند.

بروز اختلال یادگیری در دانش‌آموزان

وی به یکی از مشکلات بروز اختلال یادگیری در دانش‌آموزان اشاره و عنوان کرد: معلمانی که در سطوح پایه آموزش‌های لازم برای یادگیری را کسب نکرده‌اند از عوامل ایجاد اختلال در دانش‌آموزان خواهد بود که این امر صدمات جبران‌ناپذیری برای دانش آموزان به دنبال دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با اشاره به تقارن هفته معلم با ولادت  حضرت مهدی(عج) و تبریک این ایام به فرهنگیان همدان گفت: معلمان ادامه‌دهندگان رسالت و وارث پیامبران هستند چراکه قبل از شغل معلمی نقش مربیگری را در جامعه ایفا می‌کنند.

محمد پورداوود با بیان اینکه در سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت به دو مقوله تعلیم و تربیت توجه شده است، عنوان کرد: رسالت معلمی رسالت بزرگی در جامعه است کمااینکه به رغم همه تنگناهای معیشتی که در قشر فرهنگیان جامعه وجود دارد معلمان هنوز هم عاشقانه در مسیر تعلیم و تربیت قرار دارند و مرجع علمی و اخلاقی در جامعه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه شورای معاونت آموزش و پرورش سیاستی را پیش گرفته تا آموزش و پرورش را به گفتمان ملی تبدیل کند و هدف اصلی این گفتمان را معلمان می‌داند، عنوان کرد: موضوع رتبه‌بندی معلمان شهریورماه امسال توسط هیئت دولت مورد بررسی قرار می گیرد.

کد خبر 4289283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha