۲۹ بهمن ۱۴۰۳، ۹:۴۹

ثبت رکورد بیشترین حجم بتن‌ریزی هرمزگان در احداث پل بندر شهید رجایی

ثبت رکورد بیشترین حجم بتن‌ریزی هرمزگان در احداث پل  بندر شهید رجایی

بندرعباس - معاون مهندسی و عمران اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: کورد بیشترین حجم بتن‌ریزی روزانه هرمزگان در طرح احداث پل دسترسی به اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی شکسته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید کمالی از انجام عملیات احداث طرح پل دسترسی به اراضی ٢٤٠٠ هکتاری مجتمع بندری شهید رجایی با ٤٥ درصد پیشرفت فیزیکی بر اساس برنامه زمان‌بندی خبر داد و افزود: تا پایان سال جاری پیشرفت فیزیکی این طرح عمرانی حداقل به ٥٠ درصد خواهد رسید.
وی در خصوص مشخصات فنی طرح نیز گفت: اجرای دو دستگاه پل سه دهانه دال مجوف بتنی پیش تنیده در مجموع به طول ٣٤٠ متر، نصب ادوات لرزه‌ای و سیستم پایش پل‌ها، اجرای ٧٣٠ متر طول و ارتفاع متوسط ٩ متر خاک مسلح، اجرای ۲ هزار و ۷۰۰ متر مسیر دسترسی به عرض ٣٤ متر با روسازی بتنی و احداث کانال هدایت سیلاب به طول تقریبی ٢ کیلومتر از جمله اقدامات در حال انجام است.
به گفته معاون‌مهندسی بنادر هرمزگان؛ در این طرح در مجموع تعداد ٣٢٠ شمع بتنی سازه‌ای به عمق متوسط ٤٠ متر در محل فونداسیون پایه‌های پل‌ها اجرا شده است.
کمالی همچنین گفت: با اجرای ۲ هزار و ۱۰۰ متر مکعب بتن در زمانی کمتر از ١٠ ساعت در روز برای اجرای یکی از فونداسیون‌های پل در این طرح با اختلاف رکورد بیشترین حجم بتن‌ریزی روزانه در استان شکسته شد.
وی بیان کرد: برای دستیابی به این رکورد ضمن انجام هماهنگی‌های دقیق، همکاری و تلاش عوامل اجرایی طرح یادشده، از پنج دستگاه بچینگ تویین شفت (کارخانه تولید بتن) با ظرفیت تولید واقعی ٣٠٠ متر مکعب بتن در ساعت، پنج دستگاه پمپ دکل و ٢٥ دستگاه تراک میکسر (حمل و میکس بتن) استفاده شد.
معاون مهندسی بنادر هرمزگان اضافه کرد: این طرح در راستای طرح جامع بندر شهید رجایی به منظور ارتباط راضی بندر موجود و اراضی پشتیبانی ٢٤٠٠ هکتاری با رویکرد تأمین ظرفیت ترافیکی و افزایش ظرفیت بندر شهید رجایی به مقدار ٢ برابر و ارتقا این بندر راهبردی و تبدیل آن از نسل ٢ به نسل ٣ طراحی شده و در حال اجرا است.
کد خبر 6381361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی مجیدی IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۱/۲۹
      2 0
      درود بر همه زحمتکشان صنعت حمل ونقل اگر این طرح اینجوری باشه که شهرک حمل و نقل را به بندر شهید رجایی متصل کنه واقعا بی نظیر هست حجم قابل توجهی از ترافیک ورود و خروج اسکله ومسیر اسکله تا شهرک حمل ونقل کم میکنه چون که هر کامیون باید این مسیر را لااقل دو مرتبه جهت بارگیری طی کند بسیار عالی میشود
    • هادی IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۱/۳۰
      3 0
      مطمین هستین 2100 متر مکعب در ده ساعت اونم با 25 تا میکسر خوب باچند تا بچینگ؟ امارتون اصلا همخوانی نداره با این تعداد میکسر در ده ساعت با 4 بچینگ حداکثر رو هزارتا حساب کن 😂😂😂😂
      • پیام IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۲/۰۲
        0 0
        سلام دوست عزیز. ۵ تا پمپ دکلی بتن هست و ۵ تا بچینگ .به ظرفیت تولید بچینگ ها هم توجه کن.۲۵ تا تراک تو کمتر از ۱۰ ساعت یعنی هر تراک ۱۴ بار تخلیه انجام داده و زمان بارگیری،حمل،تخلیه و بازگشت به بچینگ هم ۴۰ دقیقه میشه که زمان معقولی هست.
    • ایمان IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۱۱/۳۰
      1 0
      بله میشود اگر بخواهیم و پول باشد من این رو دوبرابرش میكنم
    • saeed IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۱۱/۳۰
      1 0
      انشالله که سرعت پیشرفتش ادامه دار باشه. ترافیک اون منطقه خيلی رو مخه
    • عیسی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۱۲/۰۲
      0 0
      سلام، وخدا قوت خدمت همه‌ی مهندسین و مشاورين محترم. مدیر کل محترم بنادر میبایست در مرحله اول به جهت همسایگی با شهرک حمل ونقل حجم ترافیک را مد نظر داشته باشند، چون با چرخشی ۳۶۰ درجه الان بین بندر شهید رجایی و شهرک حمل ونقل وخروج از شهر بندرعباس است. انشاءالله خادمین به مردم ونظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حفظ نماید.