۷ مرداد ۱۴۰۴، ۱۵:۰۰

درخواست ۴ میلیون راننده تاکسی اینترنتی از نمایندگان مجلس

درخواست ۴ میلیون راننده تاکسی اینترنتی از نمایندگان مجلس

با وجود فعالیت بیش از ۴ میلیون راننده تاکسی اینترنتی در کشور تعداد زیادی از آنان همچنان بدون پوشش بیمه‌ای هستند و پیگیری‌های صنف رانندگان و وعده‌های مسئولان تاکنون نتوانسته مشکلات را حل کند.

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ در یک دهه گذشته، با گسترش پرشتاب پلتفرم‌های هوشمند حمل‌ونقل، تاکسی‌های اینترنتی به یکی از ارکان اشتغال در کشور تبدیل شده‌اند. میلیون‌ها راننده در قالب خودرو، موتور و وانت در این فضا مشغول به کار هستند و بخش قابل توجهی از حمل‌ونقل درون‌شهری را بر عهده دارند. با این حال، برخلاف نقش اقتصادی و اجتماعی گسترده‌ای که این قشر ایفا می‌کند، همچنان فاقد ابتدایی‌ترین حقوق شغلی از جمله بیمه تأمین اجتماعی، درمان و بازنشستگی هستند. نبود چارچوب قانونی روشن، مقاومت شرکت‌های پلتفرمی و اجرا نشدن مصوبات دولتی، این گروه بزرگ از نیروی کار را در وضعیت تعلیق نگه داشته است.

حدود ۴ میلیون نفر به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در حوزه حمل‌ونقل اینترنتی فعال‌اند که فاقد هرگونه بیمه هستند.

بر اساس آمارهای موجود، حدود ۴ میلیون نفر به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در حوزه حمل‌ونقل اینترنتی فعال‌اند که فاقد هرگونه بیمه هستند. این در حالی است که بسیاری از این رانندگان، به صورت تمام‌وقت و مستمر از این شغل امرار معاش می‌کنند و اغلب جزو طبقات آسیب‌پذیر اقتصادی هستند. در چنین شرایطی، نداشتن بیمه نه‌تنها امنیت شغلی آن‌ها را تهدید می‌کند، بلکه آسیب‌های انسانی، اجتماعی و اقتصادی گسترده‌ای را به دنبال دارد؛ از فرسودگی جسمی تا ناتوانی مالی در برابر بیماری یا سانحه.

متن نامه نامه انجمن صنفی تاکسی‌های اینترنتی به رئیس مجلس

درخواست ۴ میلیون راننده تاکسی اینترنتی از نمایندگان مجلس

درخواست ۴ میلیون راننده تاکسی اینترنتی از نمایندگان مجلس

ابهام قانونی و تفسیرهای نادرست

در بسیاری از قراردادهای رسمی، عبارت‌هایی مانند «این قرارداد کار نیست» درج می‌شود تا شرکت‌ها از زیر بار بیمه شانه خالی کنند. بند مربوط به بیمه رانندگان در ماده ۲۸ برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده، اما مشخص نشده که چه نهادی مسئول پرداخت حق بیمه است: دولت، شرکت‌ها یا خود راننده؟

اعضای انجمن صنفی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی معتقدند که شرکت‌های پلتفرمی با استفاده از خلأهای قانونی، بیمه رانندگان را خویش‌فرما تلقی می‌کنند، در حالی که بر اساس تحلیل‌های کارشناسی، رابطه‌ای مشخص و کارگری میان راننده و پلتفرم وجود دارد. در حالی که بیمه خویش‌فرما اجباری در قانون تأمین اجتماعی وجود ندارد، شرکت‌ها همچنان رانندگان را به سمت این گزینه سوق می‌دهند.

طبق گفته مسئولان انجمن صنفی، شرکت‌ها با وجود وعده‌های دولت و ابلاغ تفاهم‌نامه‌ها، از پذیرش مسئولیت بیمه‌پردازی خودداری می‌کنند. این شرکت‌ها در برخی موارد حتی از افزایش غیرقانونی کمیسیون هم توبیخ جدی نشده‌اند، که نشان‌دهنده خلأ در نظارت مؤثر است.

توجه به این نکته ضروری است که رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در معرض خطرات فیزیکی، بیماری، آسیب شغلی و ناتوانی قرار دارند و در صورت سانحه یا ازکارافتادگی، هیچ‌گونه پوشش درمانی یا حمایتی ندارند. همچنین نبود امنیت شغلی، فرسودگی شدید، و فشار اقتصادی این قشر را تهدید می‌کند.

متن نامه نامه انجمن صنفی تاکسی‌های اینترنتی به رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی

درخواست ۴ میلیون راننده تاکسی اینترنتی از نمایندگان مجلس

درخواست ۴ میلیون راننده تاکسی اینترنتی از نمایندگان مجلس

طرح بیمه رانندگان اینترنتی در مجلس به کجا رسید؟

شنیده‌ها حاکی از این است که اخیراً موضوع بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی به دستور رئیس مجلس، از دستور کار کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خارج شده است. امید محبی عضو انجمن صنفی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی با اشاره به این موضوع خواستار شفاف‌سازی مسئولان در این زمینه شد

وی افزود: اگر نمایندگان مجلس نماینده مردم و قشر کارگر هستند، باید مشخص شود که چرا موضوعی به این اهمیت کنار گذاشته شده است. رانندگان تاکسی اینترنتی بخش قابل توجهی از نیروی کار در فضای هوشمند را تشکیل می‌دهند و انتظار دارند حقوق صنفی و قانونی آن‌ها به رسمیت شناخته شود.

وی تصریح کرد: بررسی وضعیت رانندگان در جلسه اخیر کمیسیون عمران در کنار بررسی وضعیت رانندگان کامیون و تاکسی‌های رسمی در دستور بود، اما بدون ارائه توضیحی، موضوع رانندگان تاکسی اینترنتی حذف شد. در همین راستا نیز نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی تنظیم و ارسال شد، اما متأسفانه تاکنون پاسخی دریافت نشده است.

بخش عمده‌ای از این افراد فاقد شغل دوم هستند و تأمین معاش آن‌ها به‌طور کامل به همین فعالیت وابسته است

این فعال صنفی با اشاره به مشکلات متعدد معیشتی رانندگان گفت: بخش عمده‌ای از این افراد فاقد شغل دوم هستند و تأمین معاش آن‌ها به‌طور کامل به همین فعالیت وابسته است. حال چگونه است که سهمیه سوخت، خدمات رفاهی و حتی بیمه تأمین اجتماعی از آن‌ها دریغ شده است؟

وی همچنین با اشاره به تعداد بالای دانلود اپلیکیشن‌های مسافربری تاکید کرد: «آمارهای رسمی نشان می‌دهد تعداد رانندگان فعال بسیار بیشتر از ادعای پلتفرم‌ها است. اگر فقط یک نسبت ساده میان تعداد رانندگان و ۷۰ میلیون مسافر تاکسی‌های اینترنتی برقرار کنیم، مشخص می‌شود که شرایط به چه صورت است.

شایان ذکر است اخیر احمد میدری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص برنامه دولت برای بیمه رانندگان کامیون و هم‌چنین رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیان کرده بود که در مجلس شورای اسلامی، طرح با فوریتی درباره بیمه کامیون داران وجود داد و همچنین نشست‌های مختلفی با سکوهای اینترنتی برگزار کرده‌اند و موضوع تاکسی‌های اینترنتی هم دنبال می‌شود. این مسئله، در آئین‌نامه مربوطه دیده شده و در حال پیگیری است.

مطالبه جدی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

با وجود پیگیری‌های مداوم انجمن‌های صنفی و وعده‌های نهادهای رسمی، تاکنون اقدام مؤثری برای آغاز روند بیمه‌پردازی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی صورت نگرفته است. در همین راستا، صنف رانندگان تاکسی‌های اینترنتی دو نامه رسمی به رئیس مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی برای ورود حقوقی و نظارتی به موضوع و نامه‌ای به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای درخواست اجرای دقیق قوانین کار و الزام شرکت‌های پلتفرمی به ایفای تعهدات بیمه‌ای تنظیم و ارسال کرده است.

در حالی که بیمه خویش‌فرما اجباری در قانون تأمین اجتماعی وجود ندارد، شرکت‌ها همچنان رانندگان را به سمت این گزینه سوق می‌دهند

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی همچنین، راهکارهایی برای خروج از این بن‌بست پیشنهاد کرده‌اند؛ از جمله تشکیل صندوقی مستقل در سازمان تأمین اجتماعی برای رانندگان پلتفرمی، با سازوکار نظارتی مشترک میان دولت و شرکت‌ها. همچنین توسعه تشکل‌های صنفی در تمام استان‌ها، به‌ویژه در تهران که بیشترین تمرکز رانندگان وجود دارد، یکی از اولویت‌های پیشنهادی است. این انجمن‌ها خواستار مشارکت در فرآیند تصمیم‌گیری‌اند، نه اینکه صرفاً ناظر اجرای تصمیماتی باشند که بدون حضور آن‌ها گرفته شده است.‌

در آخر می‌توان گفت که مسئله بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، تنها یک مطالبه صنفی نیست، بلکه نمادی از چالش‌های گسترده‌تری در مسیر توسعه عدالت اجتماعی در بستر اقتصاد دیجیتال کشور است. بلاتکلیفی میلیون‌ها راننده، ناشی از خلأهای قانونی، بی‌عملی نهادهای مسئول و شانه خالی کردن شرکت‌های پلتفرمی از مسئولیت اجتماعی است. حل این معضل نیازمند اراده جدی حاکمیتی، تدوین سازوکارهای شفاف، و مشارکت فعال نمایندگان صنفی در فرآیندهای تصمیم‌گیری است تا حقوق نیروی کار در این بخش نوظهور اقتصادی، تضمین و تأمین شود.

کد خبر 6544129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۷
      0 0
      من خودم ۲۴سال هست راننده تاکسی هستم و فاقد بیمه،هر چی به سازمان مراجعه کردم گفتند سایت بسته است،اما کسانی را میشناسم که بازنشسته آموزش و پرورش هستند و بیمه تامین اجتماعی هم روی تاکسی رد کردن و الان دو تا حقوق بازنشستگی میگیرند،یا کسی را میشناسم که تا الان یک مسافر سوار نکرده اما داره از طریق تاکسیرانی بیمه رد میکند،چرا توی این مملکت کسانی که آشنا دارند ۲تا حقوق بگیره ولی من که تنها شغلم تاکسیران هست فاقد بیمه باشم و محکوم هستم تا نفس میکشم مسافر کشی کنم،واقعا چرا؟؟؟؟؟؟
    • Abbas IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۷
      0 0
      بیمه چیه شما کرایه هارو درست منطقی بزنید کجا این مملکت جنسی ثابت مونده که کرایه های اسنپ تپسی 3ساله افزایش نداشته لنت ماشین تو این چند ساله 100برابر شده همه چیز حداقل 60درصد گرون شده خورد خوراک پوشاک دارو لوازم ماشین بعد چرا کرایه اسنپ با 3سال پیش فرقی نکرده کرایه هارو منطقی بزنید
    • ق ر DE ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۷
      0 0
      دو، سه در صد از در آمده در تاکسی‌های اینترنتی غير کمسیون کسر می‌شه برای عوارض شهرداری و ارزش افزوده‌ آیا از تاکسی‌های نارنجی که حتی برای ورود به طرح ترافیک تهران هزینه پرداخت نمیکنند این چنین عوارض و ارزش افزوده دریافت میشه
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۷
      0 0
      تاکسی اینترنتی به دلیل هزینه کمتر برای مسافرین جاذبه داشت. اگر این تاکسی ها دندان طمع خود را بکنند اوضاع آنها بهتر می شود. به دست آوردن دل مردم کار آنها را راه می اندازد.
    • علی IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۷
      0 0
      اسنپ هم شغلی هست آهای جوان های ایرانی بهترین کارها هست بابهترین درامد گول اینارو نخورید اسنپ فکرجیب خودشون هست نه فکرراننده من چندسال تواسنپ بودم نون خوردن هم نداشتم الان تغییرشغل دادم خدا رو شکر وضع مالی خوب شده
    • عدالت IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۷
      0 0
      با سلام و تشکر از شما که پیگیر مسائل تاکسی‌های اینترنتی هستید هیچ گونه حمایت نداریم حتی حقوقی که که خودشان گفته اند را هم زیر پا گذاشتن
    • یعقوب اقدم شهریار هستم راننده تاکسی IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۷
      0 0
      ازسال95 که تاکسی خریدم بیمه تامین اجتماعی نکرده تاکسیرانی همیشه میگه که بودجه نداریم پس کی شصت سالم داره میشه
    • مهدی IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۷
      0 0
      باورکنیداگر این مشکل رو حل کنید،بار بزرگی را ازرو دوش رانندگان برمیدارید....بخدا ما امیدی به آینده نداریم،چون نه بیمه درمانی نه بازنشستگی .....هیچی نداریم!درصورتی که مثل یک کارمند مشغول کاریم....الان بچه ام مریض میشه بایدبرم دکتر وآزاد هزینه کنم...حداقل ۱ میلیون برای یک سرماخوردگی...خواهش میکنم بداد ما برسید....
    • عباس IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۷
      0 0
      آقای نماینده مجلس من بجای شما خجالت میکشم شما بیمه داری حق مسکن داری حق اولاد داری وصدهادحق دیگر ما به شما رای دادیم یکعده هم ندادند حق ما اسنپی ها یک بیمه تامین اجتماعی نیست
    • راننده IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۷
      0 0
      شاید روزی دلشان بسوزد وظیفه شان رادرست انجام بدهند وبیمه رانندگان اینترنتی را تائید کنند
    • راننده اسنپ IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۸
      19 0
      سلام به فکر ناچیز بودن کرایه ها کنید در این شرایط گرانی اسنپ قرارداد استخدامی ندارد که با راننده و لزومی ندارد بیمه کند زیرا راننده ای که کنار خیابان ثبت نام می‌کند و مشغول این کار می‌شود تعهدی برای اسنپ ایجاد نمی‌شود که بیمه و مزایا بدهد مشکل اساسی راننده کرایه های ناچیز است اسنپ و تپسی برای جذب مسافر کرایه ها را ناچیز می‌زنند و راننده قربانی رقابت اینها شده است.
    • داود IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۸
      12 0
      اشک تو چشام جمع شد دیدم یه نفر به فکر راننده اینترنتیه تا حالا فقط بد و بیراه و گله از کرایه مثلا بالا که خدا شاهد حقیقت ماجراست که بی انصاف گونه کرایه ها پایینه بودیم به امید اینکه کسی تو این مملکت باشه به درد راننده های زحمت کش و بی پناه برسه
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۸
      4 0
      به خدا من راننده اسنپم که الان سکته کردم اومدم بیمارستان .بیمه هم ندارم.چه خاکی بریزم تو سرم الان.
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۸
      3 0
      برای کسانیکه ۳ماه تمام وقت مشغول کارند و شغل دوم ندارند بیمه در نظر بگیرن
    • 😑 IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۸
      2 34
      امیدوارم یه فکری به حال قیمت های سرسام آور اسنپ و تبسی باشن واقعا برای ما که همش مدام داریم اسنپ و تبسی میگیریم خیلی قیمتا بالا رفته برای نیم ساعت راه کلی قیمت رو بالا میبرن روزهای پنجشنبه هم واقعا سرسام آوره قیمتا خود شرکت اسنپ باید بهشون حقوق بده نه از ما مردم بگیره
      • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۸
        0 0
        آقا یا خانم محترم ،از سر کوچتون پیاده برو تا خیابون بعد تیکه تیکه تاکسی بگیر برو به مقصد بعد متوجه میشی چقد اسنپ ارزونه ،در ضمن اسنپ یه خدمات لوکس محسوب میشه پس باید کرایه خوب پرداخت کنی چرا چون وقتی از دم خونه تا دم مقصد پاتو رو پات میذاری و زیر کولر حال میکنی کرایه خوب هم پرداخت کنی ،شما به چیپس میخری ۵۰ تومن کرایه ۳۰ تومنی بالاست،
      • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۱
        5 0
        واقعا اولین نفر هستین که میگین کرایه بالا هست میشه بگین کدوم سفر کرایه اش بالا بوده
      • دارا IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۳
        2 0
        تو همه جای دنیا خدمت دربست تاکسی ی خدمات لوکس محسوب میشه،شما اگر توان پرداخت این کرایه های ناچیز رو ندارید بهتره از خدمات عمومی دیگر مانند اتوبوس و یا مترو استفاده کنید.
    • رضا IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۸
      8 2
      بیمه کی خواست ،کرایه هارو زیاد کنید،
    • سیروس IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۸
      1 4
      شش افغانی ساعت دو شب باید سوار کنیم با سی هزارتومان جابجا کنیم،کنسل کنیم جریمه میشوی،چرا زندگی مردم رو به اسنپ و تپسی دادین،هرکی هرساعتی عشقش برسه کارکنه،ساعت پنج صبح باید تا شش ونیم صبر کنیم تا اسنپ یاتپسی قبول کنه
    • احمد IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۸
      8 0
      شرکت اسنپ و تپسی به علت سواستفاده از راننده و جمع آوری ثروت نامشروع باید بنفع دولت ضبط شود و مدیران جدیدی گماشته بشن
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۸
      22 0
      سلام،،،من راننده اسنپم بیمه نمیخوایم که بازبه مشکل راننده ها اضافه بشه یعنی یک نفر مسول نداریم قیمت مفت تاکسی های اینترنتی وببینه اینقدر قیمت ها ارزون شده مال چندسال قبله،،خیلیاخرج زندگیشون از همین راهه توروخدابفکر راننده ها باشین
    • مجتبی IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۸
      5 1
      قیمت ها پایین توقع بالا مدیریت صفر. به فکر راننده نیستند ،قیمت ها با هزینه های ماشین هم خوانی نداره !!! اینقدر هزینه ماشین بالا رفته که من هر چی کار میکنم یا قسط میدم یا برا ماشین هزینه میکنم مسیری که تاکسی های شهری دربست میبرن 200 تومان رو تو استپ میزنه زیر 50 تومان
    • فنپق IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۸
      0 0
      اگه سری به پلتفرم راننده ها بزنید ،در قسمت پیمایش و درآمد ماهانه از مرداد ۱۴۰۳ تا مرداد ۱۴۰۴ کرایه ها بر مبنای کیلومتری ۱۰/۰۰۰ تومن محاسبه شده در صورتی که در طول این یکسال افزایش اجناس ،تورم و افزایش حقوق کارمندان رو هم شاهد هستیم اما نرخ کرایه اسنپ و تپسی هیچ تغییری نکرده ،اینکه میگن پیک ترافیک و اول صبح بارندگی ،تقاضای بالای مسافر بر ترخ تاثیر داره چرته ،سند حرف تو اپلیکیشن راننده موجوده برید ببینید ،من بالغ بر ۴ سال تو اسنپ روزانه ۲ الی ۸ ساعت کار میکنم که دارم میگم
    • جواد شعابی IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۸
      0 0
      سلام و عرض ادب، خیلی سپاسگذارم که پیگیر این دو تاکسی اینترنتی که به هیچ جایی پاسخگو نیست و فقط معلوم نیست به کدام نهاد محرمانه وابسته هست که نه هزینه اینترنت میدهد و با کمیسیون بالا فقط بدبخت رانندگان که مجبور هستند با کرایه های پایین حساب مسئولان اسنپ را پر کنند و جایی پاسخگو نیستند و این از ضعف دستگاههای نظارتی و امنیتی هست
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۸
      0 0
      مالیات و شهرداری و کمیسیون خداتومان کمه بیمه رو هم اضافه کنید که دیگه هیچ دست راننده بدبخت که ازسر بدبختی رو آورده به این کار رو نگیره با این قیمتهای مزخرفتون
    • ناشناس IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۸
      0 0
      كرایه اسنپ واقعا مفت هستش خیلیا واسه رفتن به جاهای شلوغ ماشین خودشونو از تو پارکینگ در نمیارند میگن اسنپ بگیریم بی دردسر و ارزون نه تصادف نه جریمه نه اعصاب خوردی
    • سعید آقا IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۹
      8 0
      خوده سیستم از ریشه مشگل داره فقط راننده این وسط مظلوم قرار گرفته اسنپ با این قانون های من درآوردی باعث شده راننده صد در صد ضرر کنه میری ۵ کیلومتر میرسی به مبدأ تو این گرما مسافر لغو میکنه به اسنپ میگی میگه به من چه مسافر پول نمیده فرار میکنه یا کرایه نمیده به اسنپ میگی میگه به من چه سهمیه بنزین میخای میگه به من چه بیمه میخای میگه به من چه تازه اگه موفق بشی با پشتیبانی اسنپ تماس بگیری اصلا جواب نمیدن
    • amir IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۰
      1 0
      دوستان وارد این حیله نشید کمیسیون ها خودشون به تنهایی کمر شکن هستن راضی هستید یک هزینه هم بابت بیمه از هر سفر کسر شود! به جای اینها اعتراض برای هزینه سفر ها کنید یا کرایه ها بیشتر بصرف تر شوند یا کمیسیون درصدش کمتر کنند
    • محمد IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۰
      1 0
      مقصر خود ما راننده ها هستیم که با این کرایه های پایین کار می‌کنیم حداقل روزهای تعطیل که کرایه ها پول بنزین هم نمیشه کار نکنیم به خودمون ارزش قائل بشیم
    • مهدی IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۰
      0 0
      سلام،بخدا اسنپ کرایه ها خیلی کم میزنه کمیسیون زیاد،چطوره کرایه مسیری که تاکسی رانی زده ۱۵۰تومان،اسنپ زیر ۵۰تومان میزنه،ظلمه
    • مجتبی قرائتی IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۱
      1 0
      تاکسی سرویس‌های ایران دارن در حق راننده ها و خانواده ایشان ظلم میکنند..قیمت سرویس در کاشان از پفک کمتره...حتی از پیک موتوری.کمتره...چون.قانونی.برای.جلوگیری.از.ظلمی.که.ماها.میشود.وجود.ندارد
    • د ل IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۲
      0 0
      مسئولین فعلا خوابند ،بیدارشون نکنید
    • فاطمه علوی IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۲
      0 0
      با سلام لطفابرای بیمه ی رانندگان اینترنتی یه فکری بکنین کرایه ها پایینه و هزینه ی خودرو بالاست.یک بار هم که پول منو اسنپ کشید بالا و بهم نداد .کمیسیونش خیلی زیاده
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۲
      1 0
      الان میخام بگم شماها مگه اینترنت دارین ک برین باهاش کار کنین با اسنپ والا از صبح تا ساعت ۹ شب کلا سه تا مسافر بردم بقیش اصلا برنامه بالا نمی اومد بخاطر اینترنت