۶ آبان ۱۴۰۴، ۱۲:۱۳

نبود محتوای آموزشی مناسب برای دانش آموزان نابینا

نبود محتوای آموزشی مناسب برای دانش آموزان نابینا

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تلاش برای تولید محتواهای آموزشی مناسب برای دانش آموزان با نیازهای ویژه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سالار قاسمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست با مؤسسه حمایت از بیماران آرپی گفت: یکی از مأموریت‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بحث پیشگیری است، بر همین اساس نیاز است گام‌هایی در این زمینه برداشته شود و برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی فرصت خوبی است تا بتوانیم با انجام غربالگری از بروز بیماری‌های چشم پیشگیری کنیم و با تشخیص به موقع مداخلات لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: در زمینه تأمین نیروی انسانی اقداماتی صورت گرفته است. روز گذشته با مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش جلسه داشتیم و در آنجا موضوع جذب نیروهای توان‌بخشی، دبیر تربیت‌بدنی و نیروی خدماتی را مطرح کردیم و در تلاش هستیم که ردیف استخدامی در این رشته‌های شغلی برای آموزش پرورش استثنایی داشته باشیم.

معاون وزیر افزود: موضوع دیگر مناسب‌سازی محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان با آسیب بینایی است. اقدامی که می‌توانیم انجام دهیم این است که مؤلفان کتاب‌های درسی با انجمن‌های مردم نهاد و معلمان که به طور مستقیم و غیر مستقیم با جامعه مخاطب ارتباط دارند، جلسات مشترکی داشته باشند تا بتوانیم محتوای آموزشی استاندارد را برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تولید کنیم.

وی در پایان گفت: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند هم به ارتقا جایگاه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور کمک کنند و هم در بحث‌های تخصصی به سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مشاوره دهند.

کد خبر 6637140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha