۱۸ آبان ۱۴۰۴، ۱۰:۳۰

مطهری‌اصل: علم بی‌ارتباط با نیاز جامعه دانشگاه را از پویایی دور می‌کند

مطهری‌اصل: علم بی‌ارتباط با نیاز جامعه دانشگاه را از پویایی دور می‌کند

تبریز- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با انتقاد از رویکرد مدرک‌گرایی در نظام آموزشی گفت: دانشگاه‌ها باید به سمت حل مسائل واقعی کشور حرکت کرده و در خدمت جامعه و پیشرفت ملی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری‌اصل صبح یکشنبه در دیدار با رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، بر ضرورت استقلال فکری دانشگاه‌ها و نقش‌آفرینی علمی آنان در مسیر حل مسائل واقعی کشور تأکید کرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با مرور روند تحولات علمی کشور از دوران پیش از انقلاب تا امروز، اظهار داشت: رویکرد صرفاً مدرک‌محور و بی‌ارتباط با نیازهای جامعه، نباید به فرهنگ غالب نظام آموزشی کشور تبدیل شود. وی افزود: اصلی‌ترین مسأله در دانشگاه، ارتباط علم با خدمت است؛ اگر دانشجو از ابتدا بداند که علم او در خدمت جامعه به‌کار می‌آید، نه تنها کشور بلکه خود دانشگاه نیز بالنده خواهد شد.

امام جمعه تبریز به مشکلات حمل‌ونقل دانشگاه شهید مدنی آذربایجان اشاره کرد و گفت: مشکل کمبود واگن قطار تنها دغدغه دانشجویان نیست، بلکه خانواده‌های آنان نیز از این وضعیت متضرر می‌شوند. حمل‌ونقل ایمن و منظم از الزامات اساسی برای ایجاد محیط آموزشی پویا و آرامش خاطر دانشجویان است.

مطهری‌اصل با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده در این زمینه خاطرنشان کرد: موضوع به‌صورت مستقیم به اطلاع مسئولان ذی‌ربط رسانده شده و قول مساعد برای تأمین واگن‌های موردنیاز و رفع نارسایی‌های موجود داده شده است.

وی در پایان بر ضرورت اقدام فوری در این خصوص تأکید کرد و افزود: انتظار می‌رود موضوع حمل‌ونقل دانشگاه شهید مدنی با نگاه مسئولانه و هم‌افزایی میان دستگاه‌های مرتبط، در اسرع وقت حل شود تا دغدغه خانواده‌ها و دانشجویان برطرف گردد.

مطهری‌اصل: علم بی‌ارتباط با نیاز جامعه دانشگاه را از پویایی دور می‌کند

کد خبر 6649694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۱۸
      0 0
      ضمن تشکر، از تحکیم جایگاه علم به عنوان ارزش اجتماعی در ضعف هستیم به عنوان مثال بیشتر دانشجویان درس میخوانند تا قبول شوند و مدرک بگیرند و در جایی مشغول به کار و درامد بشوند و از فرصت و شرایط موجود خود ازدواج و زندگی مرفهی داشته باشند.