۱۹ شهریور ۱۴۰۴، ۸:۵۹

هدف‌گذاری ترانزیت ۴۰ میلیون تنی در افق برنامه هفتم

هدف‌گذاری ترانزیت ۴۰ میلیون تنی در افق برنامه هفتم

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بر اساس برنامه هفتم و با همکاری بخش‌های مختلف حمل‌ونقل به‌ویژه شبکه ریلی و جاده‌ای ظرفیت ترانزیت بنادر کشور تا پایان برنامه به ۴۰ میلیون تن خواهد رسید.

سعید رسولی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح برنامه‌های این سازمان در حوزه توسعه بنادر کشور گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه قرار است با همکاری بخش‌های مختلف حمل‌ونقل، به‌ویژه شبکه ریلی و جاده‌ای، ظرفیت ترانزیت بنادر کشور را تا پایان برنامه هفتم به ۴۰ میلیون تن برسد.

وی با اشاره به تکالیف تعیین‌شده برای سازمان بنادر در چارچوب برنامه هفتم توسعه افزود: علاوه بر افزایش ظرفیت‌های بندری موجود، احداث بنادر جدید و بزرگ تجاری و بازرگانی نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مطالعات مربوط به احداث بندر بزرگ مکران به پایان رسیده و با برنامه‌ریزی دولت چهاردهم، اصلاح رویه‌های موجود و کاهش معطلی کشتی‌ها ناشی از امور اداری در اولویت قرار گرفته است تا سرعت تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: افزایش اسکله‌ها و تجهیزات تخلیه و بارگیری، توسعه بنادر در استان هرمزگان و همچنین کل نوار ساحلی کشور، از اولویت‌ها و ضرورت‌های اصلی این سازمان محسوب می‌شود.

وی در پایان با اشاره به بندر بزرگ مکران خاطرنشان کرد: در چارچوب سیاست‌های ابلاغی توسعه دریامحور و در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالقوه، احداث بندر بزرگ تجاری مکران و ارتقای بنادر به سطح تکنولوژیک، در دستور کار دولت قرار دارد و امیدواریم به‌زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.

کد خبر 6585451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۹
      0 0
      بندر مکران کسی نخواهد رفت زمانی می تونه رشد پیدا کنه که سرمایه گذار بپذیره که می تونه در اون شرایط سرمایه گذاری کنه چون سال هاست مکران از لحاظ همه چیز حتی مسیرها و در دریا برای پهلوگیری شناورها مشکلات زیادی داره اگر پروژه مکران شروع بشه دقیقا میشه ماجرای اسکله لافت پل قشم که ساخت پروژه پل رها شد و سال هاست همین وضعیت به حال روز خودش مانده و معلوم هم نیست بودجه ها کجا رفته هزینه شده به جیب چه افرادی رفته ..
    • NP ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۹
      0 0
      به جای جبران باید بنادر ایران در جزایر جاهای دیگر که وجود داره و سال هاست زیرساخت های مناسب ندارند و رها شدند توسعه داده می شد . اقدامی که الان مقامات ابوظبی در بنادر قدیمی خودشان مثل مینا راشد در توسعه بزرگ کردن جذب سرمایه گذار انجام می دهند . همان بنادر رو دارند هم از لحاظ تکنولوژی روز و جذب سرمایه گذار امکانات وسعت دارند توسعه می دهند و با برنامه ریزی ساماندهی نظم به آن وسعت می بخشند .
    • NP ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۹
      0 0
      من که نظرم اینه ماجرای مکران و یک پروژه کلان باز مشابه پروژه ی اسکله پل و لافت قشم خواهد و چه بودجه هایی که توسط دولت های قبل اختصاص داده نشد و از بین رفت !! هیچ کسی هم پاسخ گو نیست و حالا هم نتیجه صفر شل گرفته شده و رها شده .. هنوز هم مردم با لندینگ کرافت ها وارد جزیره می شوند نه از دوی پل که بیش از ۱۰ ساله که قرار بود ساخته بشه !!